Сучасні Виклики та Ініціативи в Освіті України: Інтерв’ю із Сергієм Бабаком
- Додому
- Сучасні Виклики та Ініціативи в Освіті України: Інтерв’ю із Сергієм Бабаком
- 01 Тра, 2025
- Дорошенко Олександр
- Коментарі Вимкнено до Сучасні Виклики та Ініціативи в Освіті України: Інтерв’ю із Сергієм Бабаком
Сучасні Виклики та Ініціативи в Освіті України: Інтерв’ю із Сергієм Бабаком
Голова освітнього комітету Верховної Ради України Сергій Бабак в інтерв’ю для Українських Новин підняв важливі питання та ініціативи в сфері освіти. Серед основних тем — розробка нового законопроєкту про професійну освіту, ймовірність закриття старших класів через їхній низький запит, а також новий законопроєкт № 13072 щодо мовного середовища в навчанні.
Сергій Бабак, будучи співавтором законопроєкту «Про професійну освіту», зауважив, що одночасно з його ініціативою представлено і урядовий варіант законопроєкту. Він пояснив, чому виникає потреба в різних підходах до даного питання та чим саме ці проєкти відрізняються, а також обговорив ймовірність успіху кожного з них. Бабак підтвердив, що професійна освіта в Україні повинна бути гнучкою і стосуватися реальних потреб роботодавців.
Він зазначив, що історія розробки законопроєкту «Про професійну освіту» продовжується вже понад десять років, за які Кабінет Міністрів жодного разу не подав документ, що відповідає потребам ринку праці.
Під час обговорення трьох існуючих версій законопроєкту з реєстраційними номерами 13107, 13107-2 і 13107-3, Бабак наголосив на їхній подібності — близько 70-80% текстів є ідентичними, оскільки всі вони засновані на одній базовій розробці, створеній робочою групою.
Проте, незважаючи на це, ідеї законопроєкту наголошують на важливості залучення роботодавців до розробки професійної освіти, адже їхня підтримка є ключовою для успішної реалізації програми.
Що стосується наповнюваності старших класів у школах, Бабак розповів про альтернативні законодавчі ініціативи, які пропонують зберегти мінімальну кількість учнів в класі, щоб уникнути закриття ліцеїв у малонаселених районах. Законодавці прагнуть оптимізувати мережу шкіл в Україні, щоб забезпечити якісну профільну освіту.
Інше важливе питання — ініціатива про створення українськомовного освітнього середовища. Новий законопроєкт підкреслює важливість балансу в навчанні мов національних меншин поряд із державною. Бабак пояснює, що прямої заборони на використання російської мови в навчанні не буде, щоб уникнути дискримінації.
Ще один момент, який підняв Бабак, стосується результуючих оцінок навчальних закладів в Україні. Він зазначив, що важливо забезпечити високу якість освіти, щоб конкуренція між університетами була на користь студентів.
Интерв’ю Сергія Бабака висвітлює не лише проблеми, а й реальні кроки до вирішення важливих питань у сфері освіти, що є ключовим для розвитку професійної освіти в Україні.
