Боротьба з перешкодами: Як впливають міжвідомчі конфлікти на українських підрядників

  • Додому
  • Боротьба з перешкодами: Як впливають міжвідомчі конфлікти на українських підрядників

Боротьба з перешкодами: Як впливають міжвідомчі конфлікти на українських підрядників

З минулого року керівництво Департаменту стратегічних розслідувань (ДСР) та Національної поліції України посилює спроби ускладнити діяльність найбільших будівельних компаній в країні. Про це повідомив Микола Березовський, президент Національної асоціації дорожників України.

“Іноземні будівельники, як тільки почалась війна, залишили українські проекти, залишивши країну. Однак в Україні є численні національні підрядники, які мають досвід, технології та кваліфікованих фахівців. Саме на них базується програма відновлення та захисту нашої інфраструктури. Завдяки їх зусиллям, гідроелектростанції продовжують свою роботу, зберігаються інші енергетичні об’єкти, а також забезпечується військова логістика і реалізація проектів потужної оборонної інфраструктури. Чи усвідомлюють це керівники ДСР і Нацполіції?” – підкреслив Березовський.

За його словами, будівельників піддають атакам за звичною схемою: спочатку відбуваються рейди в офісах і квартирах, де вилучають техніку, документи та іншу важливу інформацію. Після цього слідчі знаходять підстави для розслідувань, навіть якщо це стосується змін у контрактах, укладених через систему Prozorro.

“Якщо ви аналізуєте витрати підрядника, беріть до уваги все! Хоча відстань доставки матеріалів зменшилась, ціни на асфальтобетон зросли в іншому контексті. Вартість послуг, зазначена в контракті, не може зменшуватись, її потрібно підвищувати. При цьому слідчі не враховують значні збільшення витрат на транспортування інших матеріалів, незважаючи на їх реальну ціну. Вже не кажучи про те, що оплату за деякі контракти затримують на роки, і ці затримки не компенсуються. Хтось взагалі враховує втрати підрядника?” – зазначає Березовський.

В Національній асоціації дорожників України зазначають, що з каральними органами виникає момент істини, коли підприємці мають вирішити: або відкупитись, або втратити бізнес, що створювався протягом десятиліть.

“Дехто схиляється до того, щоб пристосуватись і заплатити. Інші, як компанія “Автомагістраль-Південь”, відкрито відмовляються від вимог сплачувати, борються за свої права і намагаються привернути увагу суспільства до цієї проблеми,” – наголосив Березовський.

НАДУ звертається до урядів України із закликом: “припиніть свавілля керівництва ДСО та Нацполіції”. Як відзначає Березовський, це критично важливо не лише з точки зору дотримання законності чи покращення інвестиційного клімату. “Знищення провідних компаній, що займаються будівництвом та відновленням інфраструктури, є самогубством для країни і ідеальним подарунком для агресора.”

Дорошенко Олександр